Jack the Ripper

You will soon hear of me with my funny little games... En blogg om gåtan Jack the Ripper.

Välkommen till Jack the Rippers värld

Kategori: Allmänt

I denna blogg så hade jag tänkt guida er genom ett av historiens mest fascinerande och fasansfulla kriminalmysterier, det om Jack the Ripper. Tanken föddes för ett par år sedan när jag plöjde igenom bok efter bok rörande dessa illdåd. Om ni vill läsa lite av det jag skrev då så besök gärna den engelskspråkiga varianten av denna blogg på www.unrippingjack.wordpress.com. De första inläggen på denna svenskspråkiga version kommer till en början att vara snarlika de som publicerades där.
 
Jag tror att ni kommer att få en relativt bra insikt i ämnet även om ni inte är fullt så nördiga som jag, detta är nämligen en historia full av enastående miljöer, färgstarka personer och ond, bråd död. Vem gillar inte sådant?
 
Mycket nöje!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: